מי קובע איזה גוף מתאים לביקיני? | צילום: shutterstock
מה שנראה כמו הדבר הכי טבעי ומהנה לחלק מהאנשים, הוא בגדר טאבו מוחלט לאחרים. אנחנו מדברים על בילוי בחוף בבגד ים – פעולה שרבים, ובעיקר רבות, נמנעות ממנה מחשש שגופן איננו "עומד בסטנדרט".
מגמה גוברת ברשתות החברתיות בשנים האחרונות קוראת לאותן נשים להחליף את ההסתתרות והבושה מחשיפה פומבית, להשיב לעצמן את הקיץ ולחגוג את גופן. #בודיפוזיטיב בחוף.
בקיץ הזה תלבשי ביקיני לבן
תשובה משעשעת לשאלה איך משיגים "גוף לים"?, הוא לקחת את הגוף וללכת לים. במציאות, לעומת זאת, הרעיון של "הכנת גופנו לקיץ" (Beach Body) הפך לנורמה שמעסיקה נשים רבות (וגם גברים) ברגע בו הקיץ מתקרב ונוכח בחיינו.
מאחורי אותו רעיון של "הכנה" עומדת התפיסה שאנחנו צריכים להשתנות, לרזות ולהתחטב לקראת חשיפת הגוף בבגדים קצרים ובמיוחד בבגד ים, ברגע בו הטמפרטורות עולות.
זה לא עניין רק של שמנים ושמנות. כל מי שמרגיש שהגוף שלו לא צעיר, מתוח וחלק מספיק, סביר להניח שהפך להיות קורבן של אותה תפיסה.
זו האימא שעברה ניתוח קיסרי ויש לה צלקת. הסבתא שהציצי שלה לא זקור. הצעיר שיש לו סימני מתיחה מגדילה מהירה. הנערה הרזה שחוששת שיראו לה את הצלוליט. הגבר שחושש לחשוף כרס וכן הלאה.
חוף מבטחים
עבור אנשים אשר מתמודדים עם סוגיות של דימוי גוף, חוף הים הוא אקס־טרטוריה ומקום בו לא ביקרו במשך שנים. אם כבר, רק בלבוש רחב ומכסה – שחלילה לא יחשפו את גופם "הלא אידיאלי" בפומבי ואולי אף יזכו לכמה מבטים לא נעימים או הערות נבזיות.
אבל, הזמנים מתקדמים והשינויים מתרחשים לאיטם, ולנשים מסוימות, אשר היו עד לא מזמן בקרב קבוצת "הנמנעות" מהחוף, פשוט נמאס. יותר ויותר מהן מעלות לרשתות החברתיות תמונות בבגד ים, ומצהירות "אנחנו כאן, תתמודדו".
הטרנד, אשר צבר מומנטום לאחרונה גם בטיק טוק, מציג נשים בעלות מבנה גוף מלא או "מחוץ לסטנדרט", אשר מעלות תמונות של הבגדים הרחבים והמכסים שהן לבשו לחוף הים לפני שעשו שינוי מחשבתי, לצד תמונות עדכניות שלהן בביקיני.
המגמה, שהפכה לוויראלית, התחילה מאישה בשם רנדי בוסין, אם לשניים בת 36 מוויסקונסין, אשר פרסמה סרטון בו היא לובשת חולצת טריקו גדולה ומכנסיים באורך הברך, וכתבה: "אלו הבגדים שלבשתי לחוף הים ולבריכה רוב חיי הבוגרים. התביישתי בגלל שהחברה חושבת שגדול איננו יפה".
בוסין המשיכה משם בהחלפת הביגוד שלה לביקיני שחור עם עליונית חוף, והצהירה: "לעולם לא אתבייש שוב".
השינוי שבוסין הציגה התרחש כמובן גם ביציבה ובנוכחות שלה, והסרטון צבר עד כה 5.5 מיליון צפיות.
לאחר הצלחת הפרסום, בוסין התראיינה ואמרה: "ברגע שאתה מתחיל לספר לעצמך שאתה מדהים ושאתה יפה ולהאמין בכך, זה פשוט הופך לטבע שני.
"מסע האהבה העצמית הוא ארוך ואין־סופי. אני לא תמיד בטוחה בעצמי בכל יום, אבל אני עדיין כאן".
@mrsbosinIm a damn Queen and so are you ???? put the suit on babe! ##PerfectAsWeAre ##DADMOVES ##plussize ##selflove ##bodypositivity ##BestSeatInTheHouse♬ original sound – ????????????????????????????????????????_????????????????
רנדי בוסין | סרטון: מתוך טיק טוק
מגן הבריונים
מי שבוסין ציינה כהשראה שלה היא כוכבת הפופ ליזו, שלפני כמה שבועות העלתה בעצמה תמונה בביקיני באינסטגרם והכריזה כי "הקיץ של הבחורות הגדולות החל". כנראה בהתייחסות נגדית ללהיט "Hot Girl Summer" שיצא בשנת 2019 והפך לעוד אמצעי לקידום דיאטות הרזיה.
ליזו, אגב, התלוננה בעבר שטיק טוק מסירה סרטונים שלה בבגד ים מהרשת, בעוד שאותה רשת חברתית מאפשרת לנשים אחרות לעלות סרטונים בבגד ים. ברמיזה שמדובר בהחלטה על רקע באדי שיימינג.
טיק טוק, למרבה האירוניה, הודתה טרם לכן כי מחקה תוכן ממשתמשים שזיהתה כנכים, שמנים וחברי קהילת הלהט"ב במאמץ, שימו לב, להגן עליהם מפני בריונות.
View this post on Instagram
ליזו מוכנה לקיץ | צילום: מתוך אינסטגרם
קריעת ים גוף
הרעיון של קבלה עצמית, כמו גם ההבנה שרבים מאיתנו לא נועדנו להיות רזים ושהמחיר של המרדף אחר הגוף "המושלם" כרוך בהרעבה, תחושת כישלון והתפתחות של הפרעות אכילה ודיכאון, מקבל יותר ויותר ייצוג ברשתות החברתיות בשנים האחרונות – כן, במקום בו נוצרים ומופצים המון מסרים הפוכים לחלוטין.
מולי קווירק, מייסדת המגזין Dear Curvy Girl אשר מרבה לתעד את עצמה באינסטגרם בביקני, סיפרה בהקשר זה שנקודת המפנה שלה ביחס לדימוי הגוף התרחשה כאשר הבינה שגופה לא נועד להיות רזה, הוא פשוט נועד להיות.
תפיסה שלא מתקבלת עדיין ע"י מי שנמנע מלבישת בגד ים בפומבי.
View this post on Instagram
מולי קווירק | צילום: מתוך אינסטגרם
יחד עם זאת, מי שחושב ששינויים קטנים לא יוצרים מודעות גדולה, ישמח לגלות שהרשת החברתית פינטרסט הפכה לאחרונה לרשת החברתית הגדולה הראשונה שאוסרת פרסומות המעודדות ירידה במשקל או מציגות מוצרים להרזיה.
באתר שיתוף התמונות המקוון נמסר כי השינויים נעשו בהנחיית האיגוד הלאומי להפרעות אכילה בארה"ב, ועל רקע החשש הגובר מהפרעות אכילה בקרב צעירים, שהחמירו מאז מגפת הקורונה.
לשאלה מה אנחנו יכולים לעשות כאנשים אינדיבידואלים שחוששים לספוג מבטים וביקורת, התשובה היא להתחבר, לעודד ולקדם מודעות.
לכו לים, בכל גיל, משקל ומבנה גוף. לבשו בגד ים. עודדו את האנשים שמקדמים רעיונות של דימוי גוף חיובי. הימנעו מלרטש ולפלטר תמונות על מנת שלא יציגו דמות מושלמת ובלתי נגישה.
הגיעו לחוף הים עם פריט הנושא תיוג #בודיפוזיטיב או השתמשו בו בפיד ואפשרו לאחרים לזהות את ה"אני מאמין" שלכם ולדעת שהם לא לבד.
נשמע לכם מאולץ? יכול להיות. אבל, ככה יוצרים כוח, נוכחות והתאגדות.