liva.co.il

היריון ולידה

הרבה לפני הרגע בו נוצרים חיים חדשים, נולדות שאלות. כבר משלב הניסיונות להיכנס להיריון ועד לרגע בו את יולדת - מה שאת בעיקר רוצה זה לדעת; איך מכינים את הגוף להיריון? האם זה טבעי לחוש עייפה כשאת הרה? כיצד ניתן למנוע בחילות? ועוד ועוד. אנחנו כאן בשביל לספק לך תשובות

הכי חם

ויטמינים ומינרלים

מגנזיום בהיריון: איך תזהי שאת סובלת ממחסור ולמה הוא כל כך חשוב לך?

מחסור במגנזיום, בפרט לנשים בהיריון, עלול לגרום להתכווצות שרירים, לבעיות עיכול וחמור מכך – לרעלת היריון ואף ללידה מוקדמת. ענת מטיאש, דיאטינית קלינית, מסבירה איך תוודאי שאת צורכת מספיק מגנזיום ומה עושים כשחסר

ראיון עם:

ענת מטיאש

תזונאית קלינית

היריון ולידה

סדרת כתבות "הנקה נכונה": תשובות לשאלות שמטרידות כל אם מניקה

יועצת ההנקה, לימור פלד, חוזרת אלינו לענות לכן על שאלות לגבי הנקה, גודש, הנקה משד אחד או שני שדיים, צריכת קפה ואלכוהול, זמני הנקה ועוד. אלו הנושאים שהכי עניינו אתכן

ראיון עם:

לימור פלד

יועצת הנקה מוסמכת

היריון ולידה

סדרת כתבות "הנקה נכונה": 5 תנוחות הנקה מומלצות

יש תנוחה לנשים אחרי ניתוח קיסרי, תנוחה שתאפשר לך להניק ולנוח, ותנוחה לילדים שמעדיפים "לאכול לבד". במסגרת סדרת "הנקה נכונה", יועצת ההנקה לימור פלד, מסבירה איך ליישם תנוחות הנקה נפוצות ולמי בדיוק כל אחת מתאימה

ראיון עם:

לימור פלד

יועצת הנקה מוסמכת

היריון ולידה

ככה סבתא שלך גילתה: בדיקת היריון תוצרת בית וטבעית

המחזור שלך מתעכב ואין לך בדיקת היריון ביתית זמינה? רוצה לברר אם את בהיריון ולשמור על פרטיותך? עשי זאת בדרך המסורתית וערבבי קצת שתן עם מוצרים שיש לך במטבח

מערכת LivA

רוצים לקבל עדכונים על היריון ולידה למייל?

הצטרפו לניוזלטר שלנו ואל תפספסו את מה
שמעניין אתכם באמת

בלחיצה על כפתור החץ הינך מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ומידע פרסומי

אסור לפספס

היריון ולידה

סדרת כתבות "הנקה נכונה": הכל על הנקה בשבועות הראשונים

זה כנראה הזמן בו אימהות חוות הכי הרבה קשיים בהנקה וזקוקות לכמה תשובות חכמות ולהכוונה. בכתבה הראשונה שלנו בסדרת "הנקה נכונה" יועצת ההנקה, לימור פלד, מסבירה למה צריך להתחיל בלסחוט את השד ידנית, מדוע הנקה לא אמורה לכאוב ואיזה מגע הכי מסייע לפעולה

ראיון עם:

לימור פלד

יועצת הנקה מוסמכת

היריון ולידה

מפחיד: כימיקלים רעילים נמצאו בחלב אם

תרכובות כימיות מסוכנות שמגיעות מאריזות מזון, התגלו ב-100% מדגימות חלב אם שנבדקו במחקר חדש. האם הנקה הפכה למסוכנת לתינוק, ומאילו מוצרים כדאי להיזהר?

נטלי רון

היריון ולידה

כל מה שנשים בהיריון רוצות לדעת – כולל הדרך להפוך את התינוק שלך לחכם יותר

למה נשים עסוקות לא מרגישות את העובר, מתי יברח לך שתן, והאם הפטמות שלך יחזרו לקדמותן? ד"ר מירון פרוימוביץ, מומחה לגניקולוגיה, עם התשובות לשאלות על בריאות, טיפוח ותזונה של היריוניות

ראיון עם:

ד"ר (M.D) מירון פרוימוביץ

מומחה לגניקולוגיה

כתבה בדקה

צילום: shutterstock

5 טכניקות מיינדפולנס להפחתת מתח – ואיך הן קשורות להודעות שאתם מקבלים מאבא?



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

1 | נשימות עמוקות

כשאנו חשים חרדה הנשימות שלנו נעשות קצרות ורדודות. לכן, דרך פשוטה ומתבקשת להפגת לחץ היא פשוט לתרגל נשימה עמוקה דרך הסרעפת. נשימות ארוכות ועמוקות מרפות את מערכת העצבים ומפנות את תשומת הלב לרגע הנוכחי, אשר בתורו מקדם תחושת אינטימיות עם הגוף ועם הסביבה.

 



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

2 | החיים שלנו תותים

מה דעתכם להפוך את "הפאסט פוד" ל"סלואו פוד" בעזרת מיינדפולנס? העיקרון הוא להקדיש יותר זמן לאכילת מאכל קטנטן שבדרך כלל נצרך בהיסח הדעת. לדוגמה, הקדישו 30 שניות עד דקה לאכילת תות שדה בודד. התמקדו תוך כדי בטעם, במרקם ובניחוח שלו והעניקו לו תשומת לב מיוחדת.

 



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

3 | הפסקת תה

בפעם הבאה שאתם לוגמים תה נסו להפנות את תשומת הלב לריחות ולקולות שאתם חווים ברגעי הלגימה ועד לסיום הספל. הבחינו בתחושות שמתעוררות כשאתם שותים ובאיזו תדירות המחשבה שלכם נודדת. בעזרת מודעות רחומה, החזירו את הריכוז בחזרה אל התה ואל חוויית הגוף ברגע הנוכחי.

 



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

4 | תודה על כל מה שבראת

כמה פשוט – ככה אפקטיבי: סיימו את הלילה או התחילו את הבוקר עם רשימה של 10-5 דברים שאתה חשים הכרת תודה לגביהם. חשוב מאוד להיות ספציפיים ברשימות ולהימנע מתיאורים כמו: "אני מודה על משפחה אוהבת", ולבחור במקום בנוסח כגון: "אני אסיר תודה על ההודעה שקיבלתי היום מאבא".

 



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

5 | קולות השקט

התרגיל הבא כרוך בהקשבה ומתאים במיוחד לילדים. הרעיון הוא לבקש מהם (או מעצמכם) לזהות 10 צלילים שמגיעים מהסביבה - מבלי שאתם תהיו אלו שמייצרים אותם. הצלילים יכולים להיות כאלו שמגיעים מתוך הגוף, מתוך החדר או מחוץ לבית. התרגיל נחשב לעוצמתי במיוחד בהסטת תשומת הלב ממשהו שהוא מתסכל למשהו שהוא יותר ניטרלי, כמו צליל.

 



אהבתם? שתפו

היריון ולידה Feed

היריון ולידה

"לכל ביס יש משמעות": חשיבות התזונה במהלך ההיריון

האם באמת צריך לאכול יותר בזמן ההיריון, אילו תוספים כדאי לצרוך, ומה מומלץ לעשות כדי לצמצם את הסיכון לסוכרת היריון? – התזונאית, טובה קראוזה, עונה על כל השאלות שהכי מעניינות נשים הריוניות

ראיון עם:

טובה קראוזה

דיאטנית היריון

יוגה

יוגה בהיריון: התרגול שיכין אותך ללידה וישמור לך על הגוף

יוגה היא דרך נהדרת להקל על תסמיני ההיריון, להכין את הגוף ללידה ולא פחות חשוב: להירגע ולהתחבר לתינוק שבבטן. אילו תנוחות מומלצות לגוף המשתנה, מה חשוב לדעת, וממה כדאי להיזהר? כל התשובות במדריך שלפניכן

סימי שאואר

היריון ולידה

סדרת כתבות "הנקה נכונה": קשיי ההנקה והכללים שיסייעו לך להתגבר עליהם

הכתבה השנייה שלנו בסדרת "הנקה נכונה" מתמקדת בכל הרגעים בהם את לא מצליחה להניק ושוקלת לוותר ולפרוש. יועצת ההנקה, לימור פלד, מציעה גישה אופטימית ומסבירה למה כדאי להרגיע תינוק בוכה לפני שמניקים אותו

ראיון עם:

לימור פלד

יועצת הנקה מוסמכת

היריון ולידה

טפשת היריון: לא תאמיני מה הסיבה האמיתית לתופעה

האם היריון יכול לגרום לך להיות פחות אינטליגנטית? לא בטוח. מה שכן, הוא בהחלט יכול להוביל למה שמכונה "טפשת היריון" – מצב שבו התגברות ההורמונים מובילה לשלל תסמינים כמו פגיעה בריכוז ושכחה. איך זה קשור לתינוק, והאם התופעה חולפת בסוף?

ראיון עם:

ד"ר (M.D) מיכל אלבז

רופאת היריון בסיכון

עוד בהריון ולידה

לקבוצת "ההריונית הגאונית" שלנו כבר נרשמתן?

כל העדכונים והטיפים בנושאי פוריות, היריון ולידה מחכים לכן שם

השאלון החם:

מה השינוי הבריאותי העיקרי שיישאר בחייך לאחר הקורונה?

1. אמשיך בריחוק חברתי - בלי לחיצות יד וחיבוקים

2.אני אקפיד יותר על היגיינה אישית, בעיקר שטיפות ידיים

3.אחזק את מערכת החיסון בעזרת אורח חיים בריא

4.לא יהיה שינוי. הכל יחזור לקדמותו