liva.co.il

מזון בריא

היפוקרטס אמר: "תן למזון להיות התרופה שלך, והתרופות שלך יהיו המזון שלך". בין הרעב הקיומי לתאווה היצרית לאוכל, מזון הוא גם אבן היסוד של הבריאות שלנו - הרגע בו הגוף אומר לנו תודה ומתגמל אותנו. בעולם שלם של תפריטים ומתכונים, אנחנו כאן כדי לעזור לכם לבחור נכון וטעים

הכי חם במזון בריא

מזון בריא

זבל טוב: מהו הג'אנק פוד הכי בריא?

אף שהוא ידוע לשמצה, גם באוכל המהיר מתברר שיש מזיק יותר ומזיק פחות, ואפילו כמה בחירות שנחשבות מזינות ומומלצות. התזונאית הקלינית, קרן אן גיימן, מסבירה מה ההבדל בין מזון מהיר לג'אנק פוד ומכתירה את המקום הראשון

ראיון עם:

קרן אן גיימן

תזונאית קלינית

מזון בריא

מצאנו דרך גאונית לשנות לטופו את המרקם והטעם

אפשר להפוך את הקובייה המוצקה והאנמית הזאת למשהו שהרבה יותר דומה לבשר, למזון ש"צמא" לרטבים ולקוביות פריכות ברמה שלא הכרתם. הטריק בפנים

נטלי רון

מזון בריא

ארוחות הבוקר הכי בריאות שיש

"בבוקר אכול כמו מלך, בצוהריים כמו נסיך ובערב כמו אביון" אמר הרמב"ם, וכנראה שידע על מה הוא מדבר. ארוחת הבוקר חיונית לתפקודינו ולגופינו. אבל מהי ארוחת הבוקר הבריאה ביותר וכיצד נכין אותה?

סימי שאואר

אסור לפספס במזון בריא

מזון בריא

לשמר או לוותר: האם דג טונה בקופסה בריא לכם?

דג טונה מקופסה הוא מצרך פופולרי במיוחד בתפריט בריאותי ודיאטטי, ומקור מצוין לחלבונים, ויטמינים ומינרלים; אז למה אתם בכל זאת צריכים להיזהר מהדג המשומר ואיזה סוג עדיף לכם?

עדי כץ

מזון בריא

אם נרצה או לא: בעוד 30 שנה כולנו נהיה טבעונים

וזו לא הבשורה המבוססת היחידה לגבי השינויים התזונתיים שלנו עד 2050. עוד צפוי: מחסור באבוקדו, בקפה וביין, ומישהו ייאלץ לאכול חרקים

רויטל ונונו

עורכת ראשית

מזון בריא

להיות הבריסטה של עצמך: מכונות הקפה האוטומטיות המומלצות

עדיין תקועים עם מכונת הקפסולות הישנה? הגיע הזמן שתתקדמו למכונות אוטומטיות לטחינת פולי קפה גם בבית, שיכינו לכם קפה משובח ויגישו לכם בלחיצת כפתור אחת - קפה ברמה שלא הכרתם!

בשיתוף עם:

פאוזה קפה

מספקת פתרונות קפה לבית

כתבה בדקה על תזונה ומזון בריא

צילום: shutterstock

5 דברים שלא ידעת על השומן באבוקדו – ולמה הוא טוב לספיגת ויטמינים?



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

1 | שומני אבל חד

מקור עיקר הקלוריות באבוקדו (כ-75%) מגיע משומן. הנתון אכן נשמע גבוה ועשוי להיחשב כחיסרון עבור העוסקים בדיאטה, אך יש לזכור שמדובר בעיקר בשומן חד בלתי רווי – שמסייע לאיזון פרופיל השומנים בגוף ולמניעת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

 



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

2 | לא נצבר בבטן

מניתוח סקר שנערך על ידי מכון הבריאות והתזונה בארה"ב, התברר כי צרכני אבוקדו נוטים להיות אנשים בריאים יותר, לפתח פחות שומן בטני, ושרמות הכולסטרול הטוב שלהם בדם (HDL), הן גבוהות יותר.

 



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

3 | מוריד כולסטרול רע

תכולת הפיטוסטרולים, ובייחוד הבטא-סיטוסטרול (Beta-sitosterol) שבאבוקדו, מעכבת את ספיחת הכולסטרול הרע בדם (LDL) ומסייעת בהורדת רמתו. האבוקדו הוא אחד המקורות הטובים ביותר לבטא-סיטוסטרול ומכיל כ-76 מ"ג ל-100 גרם פרי.

 



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

4 | בלי שומן בדפנות

ויטמין ה-E שבאבוקדו מונע את תהליך החמצון של רדיקלים חופשיים הגורמים לטרשת עורקים. הוויטמין פועל כנגד הצטברות רובד שומני בדפנות העורקים, שומר על כלי הדם ומפחית את ההדבקות של טסיות דם.

 



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

5 | עוזר לספיגה

הרמות הגבוהות של שומנים חד בלתי רוויים בשמן אבוקדו מסייעים בספיגת חומרים מזינים בגוף. רבים מהוויטמינים והמינרלים העיקריים שאנו זקוקים להם הם מסיסים בשומן. משמעות הדבר היא שהם נספגים בקלות דרך השומן שנכנס לגוף ונאגרים בו.

 



אהבתם? שתפו

מזון בריא Feed

מזון בריא

שונאים צבועים: הדברים שאתם חייבים לקרוא על צבעי מאכל

פחם לארוחת בוקר, חנקן לארוחת צוהריים וחרק אדום לארוחת ערב - צבעי המאכל בצלחת שלנו נמצאים שם רק לשם היופי והפיתוי, והשאלה היא באיזה מחיר בריאותי? המדריך המלא לצבעי מאכל שיגרום לכם להתבונן אחרת על אריזות המזון

אושרת זהר

מזון בריא

להפוך את קליפות הלימון ללימונדה: המתכון שתפתחו איתו כל בוקר

נוהגים לפתוח את הבוקר במים עם לימון סחוט? אם לא, כדאי שתתחילו. ההרגל הבריא הזה קיבל לאחרונה שדרוג שהופך את כל הפרי לשימושי. איך שותים קליפות לימון ולמה זה כל כך טוב לבריאות שלכם?

רויטל ונונו

עורכת ראשית

מזון בריא

שני חברים יצאו לדרך: למה שום ובצל הם פלא בריאותי?

הריח העז שלהם גורם לרבים להימנע מהם, אבל הם לגמרי שווים את המאמץ. השום והבצל מוסיפים את כל הטעם לאוכל מבלי להוסיף לו קלוריות, שומן ומלח. מה מחבר בין שניהם, מהן הסגולות הבריאותיות של כל אחד מהם בנפרד, ואיך מכינים עוגה מבצלים?

מערכת LivA

מזון בריא

לקלות או לא לקלות? זאת השאלה

החלטנו להעמיד למבחן את הלחם הטרי מול הלחם הקלוי. מי טוב יותר לעיכול, והאם מסוכן לאכול לחם שחום במיוחד?

מערכת LivA

עוד במזון בריא

רוצים לקבל עדכונים על מזון בריא למייל?

הצטרפו לניוזלטר שלנו ואל תפספסו את מה
שמעניין אתכם באמת

בלחיצה על כפתור החץ הינך מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ומידע פרסומי

השאלון החם:

מבין עצות הדיאטה הבאות של מומחי תזונה, איזו הכי אפקטיבית מניסיונך?

1. להנמיך ציפיות ולכוון לטווח הרחוק

2.לספור קלוריות ולנהל רישום של מה שאנחנו אוכלים

3.לגייס את הסביבה לקבלת תמיכה ושיתוף פעולה

4.להקפיד על אוכל בריא וטעים, ולהימנע מתחושת קיפוח