liva.co.il

נטורופתיה

הנטורופתיה מאמינה בנו, כלומר בכוח שלנו לרפא את עצמנו. אם מקורו של כאב ראש, למשל, יכול להשתנות, אין טעם לדכא אותו במשככי כאבים, אלא לחפש את הגורם לו ולסייע לו דרך מזונות מותאמים אישית, תוספי תזונה וצמחי מרפא. הגוף שלנו ידע כבר איך לתרגם את השינוי לריפוי עצמי

קרא עוד >

הכי חם

נטורופתיה

בלי תרופות: 8 דרכים טבעיות להורדת חום

חום איננו מחלה, אלא תגובה בריאה של המערכת החיסונית נגד זיהום נגיפי או חיידקי. אף שהוא לרוב חולף תוך ימים בודדים, לא בטוח שתרצו להמתין את הזמן הזה ולחוש בינתיים כמו סמרטוטים. הנה כמה שיטות טבעיות להורדת חום עם מוצרים שנמצאים בכל בית

מערכת LivA

דיקור סיני

ג'ינג'ר והמון שום: טיפול טבעי בקלקול קיבה

שלשול, הקאות, כאבי בטן, ולעתים גם חום והתייבשות הם התסמינים הבולטים להרעלת מזון. חיידקים מתרבים במזון במהירות, במיוחד בתקופת הקיץ, ואנחנו לרוב נותרים עם מערכת עיכול שיצאה מאיזון. רגע לפני שאתם מרימים ידיים או תופסים את הבטן, נסו לרפא את עצמכם בעזרת נקודת לחיצה וצמחי מרפא

רויטל שבי

רפואה סינית

נטורופתיה

7 צמחי מרפא לחיזוק מערכת חיסון שיש בכל בית

מערכת החיסון נאבקת בכדי להתמודד כנגד מחלות קטנות וגדולות – מדלקת גרון ועד סרטן. רוצים לעזור לה? הנה 7 צמחי מרפא שנותנים פייט לוירוסים, חיידקים וטפילים, וחייבים להיות במטבח שלכם

מערכת LivA

רוצים לקבל עדכונים על נטורופתיה למייל?

הצטרפו לניוזלטר שלנו ואל תפספסו את מה
שמעניין אתכם באמת

בלחיצה על כפתור החץ הינך מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ומידע פרסומי

אסור לפספס

נטורופתיה

טיפול בשיעול באמצעות תזונה וצמחי מרפא

שיעול יכול להיות יבש וטורדני או כזה המלווה בנזלת וליחה, אך הוא ללא ספק הכי מציק כאשר הוא נמשך ונמשך. מה גורם לשיעול, והאם ניתן לטפל בו באמצעות נטורופתיה, צמחי מרפא ושינוי דפוסי אכילה? כל הטיפים - כולל מתכון לסירופ ביתי כנגד הגורם המטריד

מערכת LivA

מזון בריא

פרוביוטיקה טבעית: החיידקים הטובים שבירקות כבושים

הם הפכו למילת גנאי לתיאור אוכלוסיית "המתלוננים", אנחנו רגילים לצרוך אותם לצד מנת החומוס והפלאפל, וצנצנת אחת שלהם על אדן החלון מיד מזכירה לנו בית. כעת מתברר שהחמוצים האהובים כל כך על הישראלי הממוצע הם גם ממש בריאים, וכן, זה למרות הנתרן

מערכת LivA

נטורופתיה

דיאטה: הצמחים שיעזרו לכם לרדת יותר במשקל

ג'ימנמה להפחתת התשוקה למתוקים, תה ירוק לשריפת תאי שומן וגוארנה לחילוף חומרים מהיר. שחקני החיזוק שלנו בתהליך של דיאטה הם צמחי מרפא ייחודיים שמעוררים את המטבוליזם, מפחיתים את התשוקה לסוכר ומאזנים את פרופיל השומנים בדם. איפה הם מתחבאים?

נועה יואל

נטורופתית

כתבה בדקה

5 דברים שלא ידעתם על הומאופתיה – ומה הקשר שלה למשה רבנו?



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

1 | בוכים ומחלימים בהומאופתיה

הומיאופתיה מבוססת על האמונה ש"דומה בדומה ירפא". כלומר, חומר שמעורר תסמינים באדם בריא, יכול, במינון קטן מאוד, לטפל במחלה עם תסמינים דומים. רוצים דוגמה? בצל, שגורם לצריבה בעיניים ולדמעות, משמש בתכשירים הומיאופתיים כנגד אלרגיות ומחלות חום.

 



אהבתם? שתפו

2 | תרופה הומאופתית - בלי מולקולה אחת

רמדי הומיאופתית ("תרופה") נוצרת על ידי דילול חומרים מהטבע, כמו צמחים, מינרלים ועוד. הדילולים כל כך גבוהים עד שבבדיקות מסוימות לא נמצאת אפילו מולקולה אחת מן החומר הפעיל. ועדיין, המונים נשבעים ביעילות השיטה בריפוי בעיות בריאותיות.

 



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

3 | הומאופתיה לחיות

כדי להפריך את תיאוריית "הפלצבו", כלומר, הטענה הרווחת של עולם הרפואה כי האפקט המרפא שמושג מהומיאופתיה הוא פסיכולוגי, מחקרים שונים בשנים האחרונות בוחנים את ההשפעה של הומיאופתיה על בעלי חיים. את הממצאים החלוקים תוכלו לקרוא פה.

למחקרים

אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

4 | הומאופתיה בהתאמה אישית

ההומיאופתיה מאמינה בהתאמה אישית ומדויקת של הטיפול למטופל. לדוגמה, אם אדם חווה כאב ראש, המטפל יברר פרטים "משניים" לכאורה על מצבו, כמו האם הכאב מחמיר במזג אוויר מסוים ובשעה ספציפית ביום, ואף יברר מידע על אישיותו ומצב רוחו של המטופל.

 



אהבתם? שתפו

צילום: shutterstock

5 | משה רבינו שליח הומאופתי

עדות אפשרית לרעיון ההומיאופתי ניתן למצוא במקרא, בספר שמות טו, פסוקים כב-כו. בחלק זה ה' מצווה על משה להשליך עץ, שעל פי כל הפרשנויות היה מר, למים מרים, ובכך להמתיק אותם. רבי שמעון בן גמליאל אמר על כך כי הקב"ה מרפא את המר במר.

 



אהבתם? שתפו

נטורופתיה Feed

נטורופתיה

במקום טבליות מציצה: הדרך הטבעית לרפא כאב גרון

הנה שוב הופיע כאב גרון ומיד אנחנו רצים לסוכריות המציצה המאלחשות בתקווה להקלה זמנית, עד יעבור זעם. את "הסוכריות" של הטבע תוכלו למצוא בקלות במטבח הביתי, והאפקט - מתמשך ועמוק. מהלימון לבזיליקום ועד הקינמון: צמחי המרפא שיעזרו לכם לרפא דלקת גרון

מערכת LivA

נטורופתיה

תזונה נכונה ושטיפות: כך נפטרים מריח רע מהנרתיק

ריח רע מהנרתיק בדרך כלל מעיד על פגיעה בפלורה, כלומר, אותה אוכלוסיית חיידקים ידידותיים המונעים את הופעת הפתוגנים והפטריות. כיצד טמפונים מיוחדים, שטיפות עשב חיטה, אבוקדו וזעתר יכולים לסייע לך לחסל את הסירחון?

מיכל פדרליין

נטורופתית

מזון בריא

לשפעת, לדלקות, לזיכרון: היתרונות המוכחים של ג'ינג'ר

על פי מספר רב של מחקרים מהשנים האחרונות מתברר כי ג'ינג'ר מועיל להרבה יותר מכאבי בטן ויכול לסייע בהפחתת כולסטרול, טיפול בכאבי שרירים ומחזור ואפילו לשפר את תפקוד המוח - כל הדברים המפתיעים שלא ידעתם על הזנגביל

מערכת LivA

נטורופתיה

בריאות בקערה: המרקים שירפאו אתכם

מרקים הם מנה מחממת, מזינה, משביעה וקלה לעיכול, אך כמה מכם מתאימים את המרק שלכם לצורך בריאותי ולא רק לחוש הטעם? הנטורופתית, נועה יואל, מציגה את המרקים שיחזקו לכם את מערכת החיסון, יסייעו לכם במצבי אנמיה ויטיבו עם נשים וגברים בגיל המעבר

נועה יואל

נטורופתית

עוד בנטורופתיה

השאלון החם:

מה השינוי הבריאותי העיקרי שיישאר בחייך לאחר הקורונה?

1. אמשיך בריחוק חברתי - בלי לחיצות יד וחיבוקים

2.אני אקפיד יותר על היגיינה אישית, בעיקר שטיפות ידיים

3.אחזק את מערכת החיסון בעזרת אורח חיים בריא

4.לא יהיה שינוי. הכל יחזור לקדמותו

המדריך הבסיסי לנטורופתיה:

נטורופתיה היא שיטת טיפול הוליסטית אשר מקדמת את מנגנון הריפוי העצמי של הגוף. בין היתר, הדיסציפלינה הרחבה עושה שימוש בתזונה, צמחי מרפא, דיקור סיני, פעילות פיזית וטיפולי מגע שונים כדי לתמוך ביכולתו של הגוף האנושי לרפא את עצמו.

 

הנטורופתיה מתבוננת על האדם כמכלול שלם של גוף ונפש יחדיו, המשפיעים זה על זה. הטיפול מתייחס למספר היבטים בחייו של האדם: הרגלי אכילה ושתייה, רמת פעילות גופנית, אורח חיים ומצב רגשי. המטרה בטיפול נטורופתי היא להביא לאיזון ההיבטים הללו ובכך לחזק את הגוף כדי לאפשר לו להילחם בבעיות בריאותיות.

 

החומרים בהם עושה שימוש הנטורופתיה לצורכי ריפוי הינם טבעיים בלבד ואלו ניתנים דרך צמחי מרפא, תוספי מזון והדרכה לתזונה נכונה, בשילוב פעילות גופנית ועבודת נשימה והרפיה.

מקור השיטה:

המונח "נטורופתיה" מקורו ב"נטורה" – לידה בלטינית, ו"פתוס" – סבל ביוונית.

 

את מקורות השיטה ניתן למצוא בכתביו העתיקים של היפוקרטס אשר אמר "יהיו מזונותייך לתרופותייך ותרופותייך למזונותייך", ונחשב לתומך הראשון ברפואה הנטורופתית עוד טרם הומצא המונח.

 

נטורופתיה, כפי שהיא מוכרת כיום, התפתחה בתנועת הריפוי הטבעי של המאה ה -19 באירופה, ותיארה את הגוף במונחים רוחניים וחיוניים.

נטורופתיה – כיצד מתבצע הטיפול:

הנטורופת מתחיל בפגישת אבחון שבה המטפל מתשאל את המטופל לגבי אורח חייו בצורה מקיפה ויסודית. בהתאם לתוצאות האבחון ולמטרות שלשמן הגיע המטופל, מרכיב המטפל הנטורופת תכנית טיפולית מסודרת.

 

נטורופת אינו בונה תכנית המטפלת אך ורק במחלות או בסימפטומים, אלא מתבונן על הדרך שבה האדם יוכל לחיות חיים מאוזנים ובריאים יותר. תדירות המפגשים משתנה מאדם לאדם ומותאמת לבעיה הרפואית שעמה המטופל מתמודד.

 

תכנית הטיפול בנטורופתיה יכולה לכלול שינוי באורחות החיים ולשלב שימוש בצמחי מרפא, הומאופתיה, דיקור סיני, קינסיולוגיה שימושית, חוקנים, אוסטאופתיה גולגולתית, הידרותרפיה, אירידיולוגיה, פסיכותרפיה, חשיפה לאלמנטים טבעיים כמו אור שמש ואוויר צח, כמו גם ייעוץ תזונתי, צומות, מדיטציה ועוד.

יתרונות השיטה:

נטורופתיה מאפשרת שמירה על אורח חיים בריא לאורך זמן ויתרונה טמון גם בשילוב הרחב של שיטות הטיפול שהיא מציעה. טיפול נטורופתי יכול להציע פתרון לבעיות רפואיות שונות, אך הוא גם יכול לשמש כרפואה מונעת.

 

בין השאר, נטורופתיה עשויה להציע מענה טבעי לטיפול במחלות כרוניות ואוטואימוניות, כמו גם לבעיות יומיומיות כגון בעיות עיכול, מיגרנות, עודף משקל, דיכאון ועייפות.

 

מחקר קנדי משנת 2009 מצא כי טיפול נטורופתי שכלל שימוש בצמח המרפא, ויתיניה משכרת, מולטי ויטמין, ייעוץ תזונתי וטיפול קוגניטיבי התנהגותי, היה בטוח ויעיל, ואף אפקטיבי יותר מפסיכותרפיה סטנדרטית בטיפול בחרדה כללית קלה עד קשה.

 

מחקר נוסף משנת 2007 גילה כי טיפול נטורופתיה סיפק שיפור משמעותי במצבם של חולים עם כאבי גב תחתון כרוניים בהשוואה לייעוץ פיזיותרפי.

למי מיועדת השיטה:

הנטורופתיה מציעה פתרונות מקיפים למגוון גדול של בעיות רפואיות ומתאימה לכל טווח הגילים, מינקות ועד זקנה, בשל היותה טבעית לחלוטין. נטורופתיה יכולה להתאים גם כרפואה מונעת וכ"עזרה ראשונה", ומתאימה לסובלים ממגוון רחב של בעיות רפואיות, הן במישור הפיזי הן במישור הנפשי.

להמשך קריאה